صفحه اول

تماس با ما

مقالات و مطالب پزشكي

دسته بندي موضوعي
فیزیولوژی
قوانین و مقررات گروه پزشکی
مقالات و تحقیقات پزشکی
مامایی
محیط زیست
مديريت نظام سلامت
مطالب انگليسي
معرفی رشته های شغلی
وبلاگهای گروه پزشکی
وزارت بهداشت
ژنتیک
کمک های اولیه
گوناگون پزشكي
گياهان دارويي
گروه های پزشکی
پوست و مو
پرستاری
پرسش و پاسخ پزشكي
پزشكان بدون مرز
آموزش اورژانس پزشكي
آموزش سلامت
آزمون ها
آزمون دستياري پزشكي
آزمونهای تخصصی و فوق تخصصی
العربی
انتصاب ها
اجتماعي
اخبار پزشكي
اعتیاد و مواد مخدر
بهداشت
بهداشت محیط و حرفه اي
بهداشت روان
بيماريهاي واگير شايع
بيماريهاي غير واگير شايع
تمام خبرها
تنظيم خانواده
تاریخ پزشکی ايران و جهان
تغذيه
حداقل نمرات قبولي آزمون
دندانپزشكی
دوپینگ،بدنسازی ،مکمل غذایی
ديابت
دانلود نرم افزارهاي پزشكي
دانشگاه ها
دارونامه
داروسازی
درگوشی یا نوجوانان و جوانان
راهنماي خانواده ها
راهنماي زوج هاي جوان
رتبه بندی دانشگاه ها
سلولهای بنیادی و همانند سازی
سلولی و مولکولی
سلامت سالمندان
سمينارهای گروه پزشکی
سايتهاي پزشكي
سازمان جهانی بهداشت (WHO)
شاخص هاي بهداشتي
صنایع غذایی
طنز در روابط اجتمایی و ازدواج
طب ورزش
طرح پزشك خانواده
علمي پزشکی
علوم پايه
عمومی
عجایب دنیای پزشکی
  موقعيت فعلي :   صفحه اصلي  -->  دوپینگ،بدنسازی ،مکمل غذایی

» مصرف ویتامین D در سالمندان ، در جلوگیری از بروز آرتروز زانو موثر است

تاثیر ویتامین D در جلوگیری از آرتروز زانو به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  محققان اعلام کردند: میزان اندک ویتامین D باعث کاهش غضروف زانو، به ویژه در افراد سالمند می شود. کاهش غضروف، یکی از علت های اصلی بروز آرتروز زانو است. بیمار زمانی که حدود ۶۰ درصد از غضروف خود را از...
متن كامل

» پژوهشگران در ادعای جدیدی می گویند: هيچ نيازی به خوردن ويتامين D نیست !

پژوهشگران در يك تحقيق جديد اعلام كردند: ويتامين «D» در واقع يك هورمون است. اين محققان ادعا كرده‌اند: ويتامين D در واقع هرگز يك ويتامين نيست بلكه هورموني است كه بدون هيچ گونه كمكي از جانب نور خورشيد در درون بدن ساخته مي‌شود. به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،  یك گروه از...
متن كامل

» غنی سازی نان با فولیک اسید می تواند خطرناک باشد

مصرف زياد فوليك اسيد خطرناك است . پژوهشگران هشدار دادند: هرچند مصرف فوليك اسيد بسيار مفيد است و مخصوصا براي زنان توصيه مي‌شود اما بايد توجه داشت كه اين ماده هم اثرات مثبت و منفي را باهم دارد. به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ، نتیجه تحقيقات گوناگون نشان مي‌دهد كه مصرف...
متن كامل

» مصرف روزانه مکمل های اسید چرب ” امگا سه ” ، نرخ مرگ و میر ناشی از حملات قلبی را کاهش نمی دهد

بی تاثیری مکمل های امگا سه در بیماران قلبی دانشمندان آلمانی اعلام کردند مصرف مکمل های اسید چرب امگا سه، در بهبودی بیماران قلبی تحت درمان تاثیر ندارد. به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  پزشکان مرکز قلب لودویگ شافن و دانشگاه هایدلبرگ آلمان اعلام کردند نتایج تازه ترین تحقیقات...
متن كامل

» مروری بر مکمل ها و قرص های ویتامین

اطلاعات مورد نیاز شما در رابطه با مکمل ها و قرص های ویتامین     آیا مصرف روزانه یک یا دو یا ده قرص ویتامین ، مواد معدنی و یا سایر مکمل ها صحیح است ؟ تصمیم گیری در مورد اینکه آیا از مکمل های ویتامینی استفاده شود و در این صورت هم از چه مکملی استفاده شود روز به روز سخت تر می شود . به...
متن كامل

» ويتامين D براي جلوگيري از كاهش توان ذهني افراد سالمند ، مفيد است

ويتامين D گزينه‌اي ساده و ارزان براي تقويت ذهن است . در يك پژوهش جديد تاكيد شد: ويتامين D براي جلوگيري از كاهش و تضعيف توان ذهني و همچنين حفظ بهداشت رواني بويژه در افراد سالمند، مفيد است. به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، اين ويتامين در گوشت ماهي يافت مي‌شود و يا در اثر قرار...
متن كامل

» پرسش و پاسخ در رابطه با مصرف ویتامین ها

در مورد قرص هاي ويتامين چقدر مي دانيد ؟ آيا مصرف روزانه يک يا دو يا ده قرص ويتامين ، مواد معدني و يا ساير مکمل ها صحيح است ؟ تصميم گيري در مورد اينکه آيا از مکمل هاي ويتاميني استفاده شود و در اين صورت هم از چه مکملي استفاده شود روز به روز سخت تر مي شود . به نظر مي رسد در هر روز يک...
متن كامل

» داروهایی که تحت عنوان داروی لاغری در کانالهای ماهواره ای تبلیغ می شوند تا چه اندازه مفید و موثر هستند؟

 برای درمان چاقی، فریب انواع داروهای لاغری که به وسیله کانالهای ماهواره ای تبلیغ می شوند  را نخورید بهترین درمان لاغری، رژیم غذایی مناسب در کنار فعالیت‌های فیزیکی و تغییر در رفتار و نحوه زندگی است چرا که با افزایش وزن تدریجی علاوه بر این که قابل تحمل‌تر است عوارض نداشته و...
متن كامل

» ممکن است مصرف مکمل های حاوی ويتامين‌ برای زنان مسن مفید نباشد

پژوهشگران تغذیه در مركز تحقيق سرطان فريد هاتچينسون می گویند :  مصرف مولتي ويتامين‌ها براي زنان سالمند بي تاثير است . به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از آسیوشیتدپرس ، ‌اين پژوهش توسط مركز تحقيق سرطان فريد هاتچينسون در ستيل آمريكا بر  روي ۱۶۰ هزار زن يائسه صورت...
متن كامل

» مصرف مقادير كافي ويتامين D در پيشگيري از بروز بيماري ديابت موثر است

مصرف مكمل‌هاي ويتامين D در پيشگيري و كنترل ديابت موثر است مطالعات نشان مي‌دهد: مصرف مقادير كافي ويتامين D در پيشگيري از بروز بيماري ديابت موثر است. بر اساس اين مطالعات هم چنين علائم و مشكلات ناشي از بيماري ديابت در افراد مبتلا با مصرف اين ويتامين كاهش پيدا مي‌كند. اين پژوهش...
متن كامل

صفحه : 1| 2 | 3 | 4 | 
تبليغات